Herken je dit?
Je wilt je klanten helpen en hebt superslimme diensten of producten bedacht die het leven van je klanten beter maken. Maar
- Je klanten weten niet dat je het nieuwe product hebt en je kunt de voordelen niet goed uitlichten.
- Je hebt moeite om bij de nieuwe doelgroep binnen te komen.
- Doordat je zo druk bent lukt het niet om nieuwe leads te vinden.
- Je hebt je unieke eigenschappen niet goed gedefinieerd en doet daarom precies hetzelfde als je concurrenten.
- Je krijgt veel vragen van klanten maar je hebt niet de capaciteit om alles goed te beantwoorden.
Zorg voor een duurzame strategie om online zichtbaar te worden en klanten aan te trekken
Stel je voor dat je een ondernemer bent met een geweldig nieuw product dat je de wereld wilt laten zien. Je bent enthousiast en klaar om de markt te veroveren. Maar er is één probleem: je hebt geen marketingstrategie en besluit het links te laten liggen.
Als gevolg hiervan blijft je nieuwe product steken in de startfase. Potentiële klanten hebben geen idee dat het bestaat en de voordelen ervan blijven onopgemerkt. Je merkt dat je steeds dezelfde klanten blijft bedienen, zonder enige groei in zicht.
Om het nog erger te maken, beland je telkens in een hevige concurrentiestrijd waarbij de enige manier om te winnen is door je prijzen te verlagen. Je kunt je niet onderscheiden van je concurrenten omdat je niet in staat bent om je unieke verkoopargumenten te communiceren. Hierdoor word je gedwongen om je marges te verkleinen en uiteindelijk lijd je financiële verliezen.
Maar dat is nog niet alles. Omdat je te weinig aandacht kunt geven aan je klanten vanwege beperkte capaciteit, worden ze ontevreden. Ze voelen zich niet gehoord en beginnen zich af te vragen of ze wel de juiste keuze hebben gemaakt door met jouw bedrijf in zee te gaan. Je reputatie lijdt eronder en klanten dreigen weg te lopen naar concurrenten die wel de tijd en moeite nemen om hen de nodige aandacht te geven.
Kortom, ontbreken van een effectieve contentmarketingstrategie kan je bedrijf kan achterlaten in een situatie van stagnatie en verlies..
Hoe zou het voor je zijn als:
- Je klanten je nieuwe product kennen en enthousiast zijn.
- Je een grote stroom van nieuwe prospects hebt met leukere opdrachten.
- Je meer klanten hebt, en dus ook meer omzet.
- Jouw klanten weten wie je bent, voor jou kiezen en bij je blijven vanwege je authenticiteit.
- Je klanten blij zijn en hun vragen zijn snel beantwoord.
Je kunt NU je zichtbaarheid vergroten (met een goede contentmarketingstrategie)
Zodat je door middel van goede inhoudelijke content effectief kunt communiceren met potentiële klanten, gekwalificeerde leads kunt genereren en het bedrijf als een toonaangevende autoriteit in de markt te positioneren.

Hoe ziet een contentstrategie traject eruit?
Mijn werkwijze
inventarisatie
Allereerst maken we een inventarisatie van je huidige marketingactiviteiten. Wat gaat goed, en wat kan beter?
Brainstormsessies
In een eerste brainstormsessie kijken we naar jouw doel met contentmarketing, je doelgroep en de unieke waarde van jouw bedrijf.
In een tweede brainstormsessie gaan we content ideeën genereren. Hier gaan we dieper in op de boodschap, de onderwerpen, de zoekwoorden en de kanalen.
output
De output is een marketingplan en ingevulde contentkalender, waar je meteen mee aan de slag kan.
Om de vinger aan de pols te houden krijg je 2 online meetings, waarin we de voortgang bespreken en je extra tips en tricks krijgt.
Natuurlijk kun je zelf af en toe iets plaatsen op Linkedin, zonder een duurzame strategie erachter
- Ik heb ruime ervaring als marketeer, waarbij ik gezien heb dat een goede strategie cruciaal is voor het slagen van je marketingactiviteiten. Het helpt als je je bedrijf door de ogen van een “vreemde laat bekijken, die beter in staat is om jouw unieke waarden te zien.
- Al lijkt het moeilijk en veel werk om content te creëren, in de praktijk valt dit reuze mee. Als bedrijf heb je namelijk al veel meer content in huis dan je denkt. Wellicht niet allemaal op papier, maar zeker wel in de hoofden van de specialisten. Zij weten alles van klanten, producten, actualiteiten, trends en marktontwikkelingen. Ik help je om deze content uit de organisatie te halen en om te zetten in een relevante contentstrategie. Zodat jouw kennis ook met de juiste mensen wordt gedeeld.
Waarom zou je dit contentstrategie traject moeten afnemen?
Omdat je eindelijk die bredere doelgroep bereikt en interesse wekken voor jouw product
Zodat je volgende maand vol in de startblokken staat om jouw online zichtbaarheid te vergroten, zonder hier heel veel tijd aan kwijt te zijn
Zodat je straks in de sales en aftersales eindelijk de juiste documenten hebt om jouw klanten goed advies te geven.
Hoe lang duurt het traject?
Een contentstrategie traject heeft een doorlooptijd van ongeveer drie weken. Dat hangt af van de beschikbaarheid van de collega’s die aanwezig moeten zijn bij de sessies.
Ik heb zelf een marketeer in huis, is het traject dan verstandig voor ons?
Jazeker! Het is logisch om jullie marketeer dan mijn aanspreekpunt en de projectleider te maken. Aan het eind van het traject heeft die dan de kennis om het verder zelf op te pakken.
Kan ik het niet beter zelf doen?
Dat kan. Maar door het betrekken van een externe partij zorg je voor voortgang. Vaak blijven dit soort projecten liggen vanwege andere prioriteiten. Bovendien kunnen vreemde ogen met een frisse blik naar je organisatie kijken.
Is het niet een te groot traject voor ons bedrijf?
Wellicht. Wil je toch aan de slag met je zichtbaarheid, laten we dan in ieder geval een eerste strategiesessie plannen. Dan kun je daarna altijd kijken of en hoe je verder wilt. Neem contact op.